onsdag 6. juni 2012

Toscana here I come




Herremin jeg synes akkurat nå at 
jeg er verdens galeste.. 



Jeg har bestilt meg tur til Italia - Toscana 
 og reiser til høsten i en uke.
Heeelt alene.. yepp... bare meg, meg selv,
 og helt helt alene.. 
Jeg skal bo på en gård, sammen med de andre 
deltagerne, svømmebasseng, og en helt 
fantastisk utsikt.. wiiiiiiii


EN uke alene i et fremmed land,
med en gruppe mennesker jeg ikke kjenner... 
Jeg skal lære språk, lage mat og ha det heelt fantastisk. 
Haha.. når jeg skriver det her er det 
enda mer crazy.. Men som jeg gleder meg!!!

Mitt nye mål er å gjøre ting jeg aldri før har gjort..
 uten å få dårlig samvittighet. DET er noe jeg sliter 
veldig med.. ALLTID.. Og nå må det snu.. 
Jeg har alltid dårlig samvittighet for noen, for noe,
 og det er egentlig helt forferdelig å ha det sånn.

Så: nå har jeg lovet meg selv, og også ta vare på
nettop MEG, og bare være meg, å gjøre ting 
for meg selv, UTENFOR huset vårt.
Så da starter jeg med språkreise, som jeg ikke fikk
 gjort når jeg var ungmen hva gjør vel det, 
når jeg kan reise nå?

Det er ALDRI for sent.. iallefall ikke for dette


Noen som har vært i Toscana før?? 

Jeg har sett på bilder nå, og det ser jo helt
 utrolig flott ut.. Gleder meg veldig..
Er det ikke morsomt??



27 kommentarer:

  1. høres helt fantastisk ut

    Du er flink, så dette er vel fortjent.
    Håper vi får "være med" når du reiser.

    Kan hvem som helst melde seg på?

    SvarSlett
    Svar
    1. takk takk

      yes.. det kan man.. men det er bare grupper på 10 stk, så det er jo ikke plass til så mange..

      du får slenge deg på!!

      Slett
  2. Italia er et fantastisk land, og Toscana er et vakkert område. Det blir nok supert, med god mat og vin og i tillegg få muligheten til å lære litt av det utrolig vakre språket.

    Italia er mitt favoritt ferieland, og jeg prøver å komme meg dit minst en gang i året.


    God tur når den tid kommer :o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg hører så mange sier at det er heelt fab.. gøy å se det på ttype inside.. DET gleder jeg meg veldig til.. haha.. tenk om jeg kan litt italiano når uken er omme.. da måå jeg jo reiser hvert år jeg med, så jeg ikke glemmer det jeg har lært!!

      Slett
  3. Fantastisk!!!!!!!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. I KNOW!!!

      det er helt supermegaflott!!!

      Slett
  4. You go girl!!!! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Thanks.. jeg skal jammen begynne å øve meg på Italiano!!!!

      Belissimo!!! ( eller er det spansk??) haha

      Slett
  5. Åååå det høres helt fantastisk ut!!!
    Det er kjempe tøft gjort og jeg er helt sikker på at du kommer til å få en super reise! Er bittelitt misunnelig, det må jeg bare innrømme:))Det er bare det å ta turen helt alene da, skulle ha vært litt tøffere. Men kanskje en gang! Uansett gleder meg til å høre hvordan du har hatt det:))

    SvarSlett
  6. så fab=) Moro at du skriver nettopp dette nå, for jeg har akkurat lovet meg selv det samme, ikke gå rundt og ha dårlig samvittighet for alt,hele tiden.Tror det er slik vi jenter er. Vi kan liksom ikke gjøre noe som bare gjelder oss selv, uten å få dårlig samvittighet. Toscana er så ultra fab. Giftet meg faktisk der for to år siden i Firenze..
    Du må bare glede deg til ALT!!
    Ha en fin Onsdag videre.
    Klem Henriette

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Henriette

      Jeg vet.. typisk oss jenter.. også er jo de fleste av oss ganske flinke..
      TEnk at du giftet deg der.. for en opplevelse.. heldig.. Jeg gleder meg veldig allerede, og ikke mindre når alle sier det er så fab!!!

      Slett
  7. Så herlig, da. :o) Jeg bruker også å dra alene. Men hittil har jeg kun vært i Helsinki, Stockholm og Køben så jeg skal vel ikke skryte så altfor mye... :o/

    Toscana skal jo være wünderbaaar.... Oliventrær,
    fint landskap osv osv. Det blir HELT SIKKERT en fin tur og en fin opplevelse...

    Monica M.

    SvarSlett
  8. Så gøy!!!
    Velfortjent og inspirerende. You rock!

    Klem Siw

    SvarSlett
    Svar
    1. snilleste.. ja dette blir bare helt fantastisk.. gleder meg masse!!!

      klem tilbake

      Slett
  9. Reiste med liten gruppe helt ukjente mennesker til Toscana i fjor. Fineste ferien Er sååå glad for at jeg gjorde det. Vandret i Chiantidalen, middag på vinslott, bodde i Firenze. Sparte det aller beste til slutt; Siena. For en historie den lille byen fra 1300tallet har. For en atmosfære. Nydelig opplevelse. Gled deg uansett hvor du skal bo i dette utrolig flotte området.

    I år blir det liten gruppe med nye ukjente til Kroatia. Kan nesten ikke vente:)

    EVA.

    SvarSlett
  10. Er det en slags matlagningsklubb??!! Monica M.

    SvarSlett
    Svar
    1. et kulinarisk språkkurs.. så litt mat, språk og reiser for å se masse flott.. wiiii som jeg gleder meg!!!

      Slett
  11. Herlig!
    Blir nok en opplevelse for livet :)

    SvarSlett
    Svar
    1. i hope sooo..
      gleder meg masse..

      treffe masse mennesker, med samme hensikt som en selv, mat, drikke, og nydelig land..

      Slett
  12. Så utrolig kult!! Tøft gjort altså , helt enig med det ang. dårlig samvittighet . Viktig å gjøre ting for seg selv også, lever bare en gang!!!!
    Klem fra Hege

    SvarSlett
  13. Fantastisk - tenker det skal gjøre godt etter hektiske periode :) Så nydelig å gjøre noe helt for sin egen del, er nok mange av oss som kunne vært flinkere til akkurat det!

    Og så italiensk, matlaging, vin - ahhh.. Italienske skinnsko og vesker - sukk ;)

    Jeg tok faktisk et grunnkurs i italiensk en gang - det eneste jeg husker idag er solbriller (nytting kunnskap ;)

    Gleder meg stort til å høre mer!

    Nyt solskinnsdagene!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  14. Wow, så utrolig kult og modig!:) Håper vi får "være med" litt når du drar;)))

    Ha en superduper dag:)

    -Gry-

    SvarSlett
    Svar
    1. yes.. jeg synes jeg er litt modig..gleder meg massse..

      yes..her er jeg ivrig på instagram og håper jeg får blogget litt også!!

      Slett
  15. Tøffa!!!!

    Så gøy og spennende :) en skikkelig vitamininnsprøytning, masse tid alene til å lade batteriene, masse nye opplevelser du kan dele med dine kjære når du er tilbake, masse sol, god mat og nydelig vinos :) Og ikke minst ny kunnskap og nye bekjentskaper :) Dette høres veldig bra ut, er helt sikker på at du kommer til å storkose deg!!!!

    Stor klem fra "blomst"

    SvarSlett
  16. Mette Irgensjuni 07, 2012

    Kult, håper du blir så fornøyd som du har forventninger om. Jeg skulle gjerne gjort det samme...
    Og det kommer vel noen innlegg derfra også, eller?

    Klem, Mette

    SvarSlett
  17. Ciao bella Tomine <3
    falt i dag over din blogg og liker den virkelig... Delikat <3
    Ang. Toscana kan du bare GLEDE deg... har vært der mange ganger og bodd der. Du skriver ikke hvor i Toscana så da er det vanskelig å komme med tips men om du vil "varme litt opp" kan du se filmen: "Under the Tuscan Sun"
    (filmet i den lille koselige byen Cortona, øst for Siena) og "Letters from Juliet" (filmet i Verona og store deler av Toscana) nydelige filmer som jeg sikkert har sett hundre ganger og selvsagt besøkt :)

    Provence er også helt fantastisk... både i landskap og språk (skal bo der tre mnd på senhøsten i år) Se filmen A Good Year og besøk gjerne vingården og området rundt. Hver lille by langs kysten har sitt eget loppemarked ca. en gang i uken og her er det mange flotte skatter og finne.

    Ønsker deg en strålende dag og turer. Husk og være tilstede i nuet og nyyyyt <3
    om du ønsker hjelp til noe er det bare å ta kontakt.

    Arrivederci :)

    Constance

    (constance@acedesign.no)

    SvarSlett
  18. Det blir sikkert knall!!
    Du blir nok ikke akkurat flytende i italiensk på en uke.... ;).. men du får det garantert supert.
    Har bodd midt i Chianti beltet i 20 år nå og ja, her er det både vakkert, god mat, design og kunst.
    Når det gjelder filmer så er den berømte smaken som baken, Under the Tuscan Sun synes jeg er grusom!---og barna mine og jeg er til og med med som statister :D

    Ønker deg en flott opplevelsestur og håper du møter mange hyggelige mennesker.

    S

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥