mandag 20. august 2012

Tomines 1. skoledag

Tomine med sekk som nesten er større en hun 
er selv på trappen hjemme rett før skolestart. 


En veldig stolt Tomine som viser frem sekk som hun og farfar 
har vært og kjøpt.. Penal og sekk har blitt pakket såå mange ganger de siste ukene..  Tenk at hun har blitt såå stor
 Utrolig... Jeg må huske å ta bilde på samme sted hvert 
eneste år.. Det er jo litt gøy å se for ungene når de blir større.. 



Nydelig jakke/Zara, bluse Ralph Lauren kjøpt på salg i 
France, bukse + smykke fra Name it, hårpynt/"prikken over i'en" 
 Buksen skulle brettes opp for sånn hadde ALLTID farmor
 buksene, og det er så søtt at Tomine husker små detaljer 
fra farmor som nå er i himmelen.

♥♥♥

Litt skummelt å gå frem å hilse på rektor, så da måtte jeg
bli med å holde i hånda.. Jeg begynte virkelig nesten å gråte, 
for jeg fikk så vondt av Tomine, så det hadde i grunn vært 
helt topp med en gråtende mor, et nervøst barn, og en far 
som knipset verdens dårligste bilder på sidelinjen, og 
en farfar som stolt står og ser på det hele.. 
 hehe.. MEN vi klarte oss bra, og i skrivende stund er hun 
på SFO og jeg skal straks ned å hente henne, 
jeg venter bare på en pakket fra DHL. Storebror har kommet
hjem, utslitt fra 1 dag i 10-klasse..

Tomine og meg selv hilser på en veldig veldig 
fin rektor. Vår skole er superheldige som har 
han.. tenk han kan navn på alle barna på hele skolen 
før juleferien!!! Imponerende.


I dag er det hjemmelaget fiskegrateng
 ( hjelp.. har aldri laget ) 
før det er bursdag for Tomine, avtaler for meg, og PANG
der var hverdagen i gang igjen.. 

GOT TO LOVE IT


26 kommentarer:

  1. hei,
    flotte bilder da ;-)) av så søt ei skolejente. ønsker henne all mulig lykke til.
    ikke rart dere alle var spente. en stor dag dette for store og små. en milepæl i livet å starte på skolen.

    masse hilsener fra ganske nybakt bestemor
    TOVE

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Tove. Gratulerer som bestemor. Det er nok stor stas. Ja dette var en fin dag, og virkelig noe Tomine har sett frem til.

      Gleder oss til fortsettelsen. Lærer og sfo var supert.

      Slett
  2. Så skjønn ♥
    Herlige bilder:)

    Her er det slutt på barneskolen, det er litt rart må jeg si...:(
    Storebror begynte nå i 10. og lillesøster i 8.

    Her er det og PANG hverdag!
    Ringeklokke, matpakker, stressemiddag, trening, kamp, møte... jaja, hverdager er ok syns jeg;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Her begynte også storebror i 10. klasse i dag. Herremin som tiden flyr.. nå er det straks videregående og virkelig alvor.. før vi vet ordet av det så er de jo i militæret Line.. haha..
      ( jippi.. slutt på klesvask en bitteliten stund.. herremiiin som fjortissene skifer a gitt!!!)

      Klem og god helg.

      Slett
    2. ikke akkurat god helg, men god kveld.
      haha

      Slett
  3. Sååå koselig for Tomine !
    første skole dag er virkeligt noe spessielt:))
    ønsker deg en fin kveld!
    klem Eli:)

    SvarSlett
    Svar
    1. tusen takk.. det samme til deg Eli.

      Slett
  4. Heisann, for ei nydelig og stolt lita frøken!
    1. skoledag er sååå spennende, dette kommer til å gå kjempebra, masse lykke til videre :)
    -klem fra Bodil

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Bodil. gikk så fint atte.. stor og stolt jente kom hjem med lekser..
      Her skal det jobbes.. haha.. gjett om hun er klar!!

      klem tilbake.

      Slett
  5. så herlig:) kommentaren om håndhilsing på rektor, rørt mamma og en "ubrukelig" fotograf er akkurat som jeg skulle sagt det selv:):) dette er en stoooor dag, både for store og små:)

    Ha en flott kveld:)

    Hilsen 1-klasse mamma

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja gud.. det er en grunn til at jeg ALDRI er på bilder selv, for mannen i huset er virkelig så dårlig til å ta bilder ( men takk gud veldig bra på mye annet.. haha )

      ha en fin fin kveld,.. her har tomine sovnet straks, helt utmattet av dagens opplevelser, og bursdag etter skole i dag også da.. phu..
      hei hvor det går!!


      Lykke til dere også med 1. klasse.. ♥

      Slett
  6. Lykke til med vakre Tomine.

    Hvor er jakken din fra? Skulle ønske du kunne vise mer antrekk
    både for deg og Tomine. Moro med inspirasjon fra husmødre også som
    liker og kle seg flott og klassisk .

    Takk for fin blogg.
    Hilsen Silje S.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Silje. Jakken er fra Tory Burch / Carma i Trondheim, og kjøpt på salget der.
      Nydelig...

      Jeg skal prøve med flere bilder.. hehe.. takk takk

      ha en fin fin dag.

      Slett
  7. Så fin Tomine er, tenker det var en stor dag!! :)
    Jeg lurte på gardinene du viser i innlegg 13 august! Ser du skiver at du selger dem nemlig, og da lurte jeg på fargen - er de mest grå eller beige/brun? Selges de parvis eller enkeltvis? Takk for svar :) Hilsen Hilde

    SvarSlett
  8. Gratulerer med vel overstått 1. skoledag!! Nydelig jente og 1. skoledag er jo stooort! Har selv ei jente som hadde 1. skoledag forrige uke og kjenner meg igjen i det du skriver=) I dag gjorde vi første ordentlige lekse og det var også stas. Fin sekk, samme som vår=)

    Slenger meg med på kommentaren over, at antrekkene dine er så fine at du er hjertelig velkommen til å vise de frem! Og jeg skulle også gjerne visst hvor den nydeige jakka de er fra.

    Ha en kjempefin kveld og lykke til med hverdagen!

    SvarSlett
    Svar
    1. åå gleder meg til lekse jeg også.. DET skal bli så koselig.. jeg er virkelig glad jeg jobber hjemmen å dette året så vi får inn gode rutiner i en hektisk hverdag.

      vel.. med en mann som er elendig til å ta bilder så stopper det seg selv, men jeg skal prøve.. det er mange som spør, og jeg er selv superhappy med å finne litt "husmorinspo" på blogger.. Jakken er fra Tory Burch kjøpt hos Carma, og jeg EEEELSKER DEN... ønsket meg den lenge, og fikk den på salget.. LØØØØV!!!!!

      ♥♥♥

      sUPERfin kveld til deg også.. og lykke til med hverdagen.. det er de beste dagene ♥

      Slett
    2. Takk for at du tok deg tid til å svare! Ha en fin dag!

      Slett
  9. Hei

    Hvor er den flotte, sorte urnen din fra?


    Ida :)

    SvarSlett
  10. Chanel sko? Pris?

    SvarSlett
  11. Hei på deg

    Flotte jenta de;) Skolejente;)
    Spennende dag for de små og litt vemodig for store denne første skoledagen.
    Husker godt guttene mine sine første dager;))

    Ønsker dere flotte dager;)
    Håper fiskegratengen ble vellykket.

    Mandagsklem fra Ann-M.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei på deg selv..

      ja jeg har jo en sønn på 15 år også, så det ganske mange år siden sist..

      Vet du fiskegratengen var altså så god.. jeg har aldri laget det før.. så enkelt, så deilig også så sunt!!! Blir ny favoritt.. hurra for Rema1000 sine oppskrifthefter..

      Ha en fin fin uke du også og mandagsklem tilbake.

      Slett
  12. Nydelige krukker du har ute, hvor er de fra?

    Gratulerer med skolejente :) stas!

    SvarSlett
  13. Å for noen skjønne bilder!
    Utrolig vakker jente!
    Stas med første skoledag!
    Ja,tiden flyr og i fjor var det minstemann her i huset som var 1 klassing....
    Storebror har nå startet i 7 klasse......sukk mine små snille gutter er nå på god vei til å bli litt større...hi,hi.

    Må bare få si at du har et vakkert hjem og de nydeligste møbler!
    Ha en vidunderlig aften!
    Smil og klem fra Camilla.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Camilla..

      ja dagen i går var veldig fin og litt glad akkurat den er over.. var høyt spenningsnivå..
      Her er også storebror stooor gutt, så tiden flyr.. litt godt også synes jeg..

      Så gøy at du liker møblene,, de er jo så nydelige, og endelig begynner vi å få alt på plass..

      ha en fin fin dag, og smil og klem tilbake.

      Slett
  14. Ja dere er superheldig som har han som rektor. Mine barn hadde han på skolen han jobbet tidligere, og han kunne som du sier alle navnene. Selv om det var færre elever på den skolen. En super rektor.
    Koselig med skolebilder.

    SvarSlett
  15. Nydelig blogg :)
    Hvor er den store sorte urnen fra? Kjempelekker!

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥