torsdag 15. november 2012

DAGENS MEG OG BUKSETIPS



Dagens meg: Må bare tipse om verdens beste bukse
Fiveunits som jeg har klikket hjem HER fra Carma.no

Buksene er litt som som Millet jakker og Mephisto sko 
på det glade 80- tallet for jeg har inntrykk av at 
alle har de, men de er så utrolig deilig å gå i, 
og passer til alt.. I LOVE IT!

Armebånd er fra Ettika ( se HER
og jeg elsker teksten jeg har 
valgt på mitt 

everything happens for a reason

ØNSKER DERE EN FIN FIN DAG
og gi meg gjerne middagstips.. 

Jeg døøør om jeg må spise noe kjedelig en gang
til som feks pannekaker osv.. også orker jeg 
ikke bruke noe tid på middag heller nå..

Man går altså bare så middagslei i perioder, 
og da er det så greit å få noen andre 
normale middagstips.. 

♥ 




16 kommentarer:

  1. Hallo:)
    Ja allting kler den smukke;)) Kjempe kult antrekk og smykker!!
    Jeg elsker jo flisene dere har på gulvet også!! Sikkert litt lettere å holde rent enn skifer flisene her i huset..(Kjøkken/gang..)
    Kjøp laks og bak de i ovnen:)) De lager seg jo av seg selv:))
    Ha en fin fin dag!!
    Klem Tone-C

    SvarSlett
    Svar
    1. takk takk.. very casual, og kjempedigg.

      vel.. jeg tror ikke det finnes noen fliser i verden som er verre enn disse, da du må ned i alle kanter på hver flis for å gjøre rent.. så de er grusomme sånn..

      yes.. vi hadde det her om dagen.. laks i form, med masse masse dill, og gulerotstuing.. very nice!! ♥

      Slett
  2. Knallfine klær! Jeg er heldig jeg som bor 20 min fra Trondheim:)

    Ovnsbakt laks her idag! Se innom Trines matblogg du, hun har menyliste for hele uka! Supersmart! Plukker mye derfra:)

    Ha en herlig dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. gjett om du er.. jeg skal reise til Carma en dag very soon. jeg har venner som har reist dit å sett, så det er en skam at jeg ikek har vært der enda.. ♥

      Slett
  3. Trenger tips til sofabord, hva har du av flotte ting på lager?

    SvarSlett
  4. Jeg elsker wok med laks. Fant oppskriften på nettet etter diverse tv reklamer for en eller annen nettside for fisk :)
    Enkelt som en plett. wok opp grønnsaker, jeg bruker det jeg har (squash, brokkoli, paprika m.m. gulrot). Så tar du i 4 ss sweet chili saus. Legg over laksen som du har skåret i smale terninger a 1 cm (jeg kjøper sånne frosne bein- og skinnfrie med 4 i pakka) og legg et lokk over. Skru ned varmen. Jeg sprøyter sitron over, litt salt også og pepper på fisken) 2 minutter under lokk. Nam nam og ris til da selvfølgelig

    SvarSlett
  5. Utrolig flott stil du har! Digget buksen!

    SvarSlett
    Svar
    1. så hyggelig.. jeg er jo en halvgammel husmor, men det er fortsatt gøy å være litt fjong da.. ♥

      du måå prøve buksene.. de er så ELSK!!
      JEG HAR sort, blå og lys fra før.. bor i alle.. ♥

      Slett
  6. Hei!!

    Jeg er en skikkelig følger men har aldri skrevet inn til deg før;) Først må jeg jo si at du har et flott hus og ikke minst møbler!!!! Er på spareren for å få kjøpt meg et nytt skap, helst med kryss i dørene, til stua. Så jeg følger med om det dukker opp noe etterhvert! Snakk om å være middags lei... Men denne deilige retten kom for mitt øre en vakker dag og jeg deler gjerne:

    2 stk grillet kylling - da blir det rester;)
    2 paprika

    saus:

    3 dl kremfløte
    2 ts karri
    et halvt glass mango chutney - jeg tok hele jeg:)
    2 ss sambal oelek (sterkt krydder)hadde ikke det da jeg laget retten men det gikk fint.

    Riv kyllingen i biter, skjer paprika i skiver (kan ha andre grønnsaker man liker også) legges i ildfast form. Bland innholdet i sausen godt og hell over.

    Stek i ca 15 min på 200 grader.

    Tilbehør: Ris, mango i skiver, banan i skiver el nøtteblanding.

    Velbekomme!!

    Digger buksen din;)

    Hilsen fra

    Hanne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Hanne.. tusen takk for så hyggelig mail.. og veldig hyggelig at du tok det tid.. jeg lurer jo veldig på hvem alle disse menneskene som er innom bloggen hver dag er.... og nå blir du Hanne med kyllingretten. FOR denne skal jeg lage i morgen.. jeg ser at jeg liker, for jeg elsker alt i oppskriften.. tusen takk.. du er en knupp!!

      Let you know tomorrow, når jeg storkoser meg med et lite glass rødt til.

      ha en fin weekend, og igjen; takk for hyggelige ord!

      Slett
  7. Så koselig!!

    Jeg er ei hønemor for en gutt på 7 og ei jente på 13, bor i Nannestad og er gift med Tom. Fikk tips av en kollega om siden din og har siden i sommer tenker jeg følgt deg nesten hverdag. Nesten flaut å ikke ha skrevet inn før men.. Ser jeg kjenner ei som kjenner deg, via Fb. Mona på Jessheim. Skal ikke skryte på meg å ha sett henne mye de senere årene, men vi hadde sønnene våre i samme barnehage og var kollegaer før hun måtte gi seg, som du sikkert vet. Verden er ikke stor!!!
    Falt pladask for hus og interiøret ditt, da jeg har dilla selv. Men jobben gjør at det går i rykk og napp... uansett inspirerende å følge med. Har jobbet deltid i 2 interiør butikker for et par år siden og storkoste meg. Kunne jobbe døgnet rundt, men de hjemme synes det ble litt mye....;)
    Så jeg surfer litt og koser meg med det!!!
    Kos deg med retten en dag du får tid og jeg skal love deg at en så enkel og smakfull rett blir fort en favoritt;)))

    Klem til deg;)

    SvarSlett
  8. haha.. ja der kan du se.. det er jo en hønefoss jente, så her kjenner nesten alle hverandre ( sånn nesten da.. eller vet hvem forskjellige er.. )

    jobbe i en interiørbutikk må være så gøy, særlig nå fremover, med jul osv.. merker at jeg klør i fingrene, og kan nesten ikke vente med å sette opp juletre.. men DET er for tidlig assa.. jeg gleder meg veldig til å prøve, og jeg sa det akkurat til ungene og mannen, at i morgen skal vi ha sånn middag som mamma elsker, så svarte de: åååå kylling med noe karri og schøttniiiii og sånt da.. haha.. så jeg er sikker på at jeg vil elske det.

    klem tilbake ♥ og håper det går fint med dere på jobb i disse tider.. grrrrrr

    SvarSlett
  9. TAkk <3 veldig tøft om dagen..... Trist!!

    SvarSlett
  10. Superlekre bukser! Hele antrekket var fint!

    Middagstips fra meg i en travel hverdag. Nanbrød med koriander og hvitløk(de med youghurt smaker ingenting). Ha på en ts soltørket tomat i olje, bittelitt presset hvitløk, et par ts lettrømme, noen stekte biffbiter og mozarellaost. tar noen få min i ovn på 225 grader. Du ser når osten er gyllen. Dette liker alle hos oss.
    Ha en super-duper helg <3

    Klem fra Eli:)

    SvarSlett
  11. Hei!

    Vil bare tipse om www.trinesmatblogg.no som bla har ukesmenyer med mange deilige retter (reddet meg mange ganger!) Der finner du oppskrifter for fest og morro også;)

    Ha en strålende fredag!

    Hilsen fra Benedikte

    SvarSlett
  12. Elsker looken, skikkelig stilig ♥
    *Klem*

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥