søndag 25. november 2012

VINN 40 000,- i reisegavekort - jeg sitter i juryen



ALLE elsker vel pepperkaker, 
og DET er jo virkelig det som er starten 
på julen synes jeg. Det at jeg selv har en datter 
som er en pepperkakebakermaskin gjør det 
ekstra moro for meg og fortelle at jeg sitter i juryen
 med noen andre fine bloggere, 
i samarbeid med VG.no og  Melange 
( se facebooksiden HER
og skal være med å kåre vinneren.



Det du skal gjøre, er enkelt som bare det; nemlig
lage 

Norges sprøeste pepperkake

laste bilde inn på pepperkakegalleriet som du kan se
 ( KLIKK HER )
og håpe på at mange stemmer på akkurat din pepperkake.
De som stemmer får også mulighet til å vinne et 
polaroid kamera, og det er trekning med premier 
hver eneste dag. 

Reisegavekortet trekkes den 19. desember og 
vinneren får en reise til dit pepper'n gror
bla i India, Sri Lanka, Indonesia og Sør Amerika.
Er det ikke morsomt?

♥ 


Tomine og jeg bakte pepperkaker i går - i hele 8 timer, 
og jeg har laget deigen selv for første gang, etter
 oppskrift fra Melangeog det gikk veldig fint,  jeg må 
faktisk innrømme at de smaker helt nydelig!! 
#husmorhighscore

For å lage pepperkaker trenger du:
1,5 dl mørk sirup (ca. 210g)
1,5 dl sukker (ca. 160g)
150 g Melange
8 dl hvetemel (ca. 420g)
1 stk egg
1 ts malt ingefær
1 ts malt nelllik
1 ts malt kanel
2 ts natron

For å lage den beste glasuren trenger du:

1 pakke melis
2 eggehvitter
litt sitron
vaniljesukker
biiittelitt melk el. vann

da får du en flytende, men fast
konsistens. Dette stivner ganske fort når du 
glaserer, så vær rask med å sette på pynten. 



Jeg oppfordrer derfor alle dere pepperkakebakende 
lesere, til å sende inn bilder, laste inn på
 Instagram med hashtag #pepperkakegalleriet, 
og delta på dette.
JEG gleder jeg meg masse til å se.. Det ligger allerede 
masse sprøtt i galleriet, så ta gjerne en titt HER

Her er Tomine i spisepausen, siden vi brukte hele 
dagen på dette, måtte vi ha litt pause innimellom 
før vi gjorde klart for pyntingen.. DET var virkelig 
noe Tomine gledet seg til, og herremin som hun pyntet.
Utrolig flink, og så tålmodig.. Vi har garantert 
pepperkaker i ukesvis her hjemme, selv om vi spiser
hver eneste dag.. og det er jo lov i desember.. 


Tomine pynter med kuler, og vi har ca 50000 
som også ligger strødd rundt om
 i huset også.. søte små hender, som koser seg så.. 



Vi var ikke så kreative, men lagde så fine 
pepperkaker vi klarte, men DU kan vinne 40 000,- NOK 
så du må jo bare prøve. Bilde viser en av stjernene
 som smakte så utrolig godt, og var veldig dekorative. 




LYKKE LYKKE TIL ALLE SAMMEN,

gleder meg til å velge ut en heldig vinner 
sammen med Tomine, og noen andre bloggere.

Tomine er også kjempespent, og har ledd mye 
av galleriet.. særlig de som er rumper.. haha


8 kommentarer:

  1. Alltid like fine og koselige bilder fra av deg og din fine familie,Ramboline... :o)


    Monica M.

    SvarSlett
    Svar
    1. haha.. du har fått med deg det du.. ramboline.. haha..

      takk for hyggelig hilsen, og riktig god søndag..

      Slett
  2. Du har, uten tvil, den finaste bloggen som finst! Så lekkert hus og så mykje inspirasjon eg får til å pynte opp mitt eige hus ved å lese bloggen din! :)

    Lisbeth

    SvarSlett
    Svar
    1. Lisbeth.. så utrolig hyggelig.. tusen takk.. ♥
      DET er akkurat den følelsen jeg får når jeg leser mine favorittblogger.. må liksom fikse litt, får jeg har fått inspirasjon.. DET er gøy at jeg kan gjøre det samme med deg..

      ha en fin fin søndag.. ♥

      Slett
  3. Første gang jeg kommenterer på en blogg, men du har den aller fineste! Er innom hver dag, og koser meg med vakre, stemningsfulle bilder! Stor klem fra et stormfult Sørland

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!

      Så hyggelig at du ville kommentere på min.. også med så fin hilsen. Tusen takk.. det var veldig snilt. Gøy at du liker bildene, og koser deg. Ha en fin kveld, og kos tilbake.. ♥

      Slett
  4. Gøy gøy:)Må lage en dag:)

    Nyt ny og kreativ uke:)

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  5. Hej ! :) Så fantastiskt fint hem du har. Jag undrar vart du har köpt silverbrickan och de ljus osv som du har ställt på? så himla fint! Sen undrar jag även om TM design finns som BUTIK i norge? Jag är från Sverige men jag älskar tm design! klem

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥