onsdag 5. desember 2012

Dag 5.


Tusen takk for så hyggelige mail og hilsner
grunnet innlegget i Dagbladet.. 

Tomine er fortsatt syk, og vi spiser oss juletjukke
og glade her hjemme. Nå har vi gått løs på enda 
en julegave som ble kjøpt inn, men grunnet
verdens kaldeste bil, sykt barn, og 
en ekstremt godtesjuk mor, så er vi altså nå ikke
helt ferdig med julegavene lengre.. 
haha



Må bare tipse om denne konfekten ( som du MÅ 
spise med granateple ) fra Thorntons
var bare heeelt nydelig, men ikke kjøp om 
du ikke tåler å gå opp et par kilo.. 
haha


Ha en fin fin dag, ses i kveld, planlegger 
dekking av bord, for på fredag er det 
pinnekjøttfest her hos oss.

( noen tips forresten.. jeg har ALDRI laget det før jeg ) 


5 kommentarer:

  1. Her i Bergen har vi jo lang tradisjon med pinnekjøtt, og jeg synes min kjære mor lager verdens beste. Når kjøttet er ferdig dampet har hun pinnene i stekeovnen en liten halvtime, da blir de utrolig gode (o: lett å holde kjøttet varmt på den måten og! Lykke til på fredag!!

    SvarSlett
  2. Det MÅ være mørt, dårlig kokt eller dampet pinnekjøtt er pyton...og utrolig seigt. Du kan tygge og tygge og tygge i det uendelige. Jeg personlig liker det best når det nesten faller fra beinet, og som anonym sier over her; en liten halvtime i ovnen,mmmmm nyyyydelig mat. Lykke til!

    SvarSlett
  3. Holder med bergensfruen; i ovnen i langpannen. Det har min mor også gjort i flere år. Da slipper du de grå og gustne du ofte får på kafé og restauranter. Damp de på potetristen. Min mor prøvde med pinner beregnet på pinnekjøtt ett år. Men de ble ikke så gode. Lykke til og kos dere masse... :o)

    Monica M.(nordvestlending).

    SvarSlett
  4. Hei! Synes TM Design har helt fantastiske møbler. Har du nettside eller noe hvor man får oversikt over hva du selger? Kunne godt ha tenkt meg noe nytt :-)

    SvarSlett
  5. Hei. Jeg er også fra Vestlandet og oppvokst med pinnekjøtt. Hvis du vil ha det saftigste og møreste pinnekjøttet anbefaler jeg at du koker det i trykk koker. Da blir det mye bedre enn hvis du koker det vanlig. Tar ca 45 min. Ps. Hvis du tar det i steike ovnen blir det " skjerpa" og får motsatt effekt. Da blir det tørrere og sprøtt utenpå. Pinnekjøtt er alltid best med en gang det er ferdig. La det derfor komme rett fra pannen og på bordet. En trykk koker kan virke litt skummel, men hvis du følger med og bruker bruksanvisningen går det fint. Ingenting gir bedre resultat!

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥