søndag 13. desember 2015

Tomines rom før og etter




Hei igjen bloggen

Jeg hadde så lyst å vise noen før og etter bilder fra hytta - og starter med Tomines rom
Dette var opprinnelig 2 biiiittesmå soverom.. så små at selv Tomine var bekymret 
for plassen til seg selv og sine 348 bamser som AAALLTID må være med på tur. 
Det er et vilt kaos med Bamser, men hun elsker oppriktig hver enkelt så likt, 
så det er umulig å velge ut kun noen få som får bli med på tur. 
De andre som eventuelt må bli hjemme, blir så klart inderlig lei seg.. 
Vi har IKKE bygget ut kun for dette, men fant i grunn ut at dette var lite 
funksjonelt for oss og ikke det grann hyggelig. Ergo, så sagde vi ut et stort hull 
i veggen, og laget seng det ene rommet, og lekerom ble til i det andre rommet. 



Nå er det blitt så utrolig koselig, og fargen ble helt magisk. Tomine skulle 
nemlig IKKE ha svart som jeg liker, ( selv om den ikke er svart da.. ) 
men trefarget, som faktisk de fleste liker å ha på hytte, iflg Tomine. 
Alt på rommet har hun fikset selv, og pute arrangementet hun har i sengen, 
gjør virkelig en interiørfreak gal av misunnelse.. Hun er helt rå!

Skrivebord og div lamper mangler enn så lenge ( og litt mer maling i vindu ) 
men dette er det vi rakk nå frem til jul. 

Den største gleden av alt, er Tomine som roper ut fra rommet:
JEG KOOOOOSER MEG SÅÅÅÅÅ - kan jeg få mer pepperkaker??? 



Ha en fin søndag - 5 dager til juleferie, og siste innspurt. 
I morgen har jeg bursdag, men det skal jeg feire i romjulen.. 
I år rakk jeg jammen ikke å glede meg en gang, men jeg synes egentlig det 
er kjempestas med bursdag..

24 kommentarer:

  1. Så flott det ble!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk ::) så hyggelig.. vi storkoser oss i dette lille Revehiet. :)

      Slett
    2. Det ble superfint - har du fargekoden i dette revehiet

      Slett
  2. Så fint :)

    Lurer bare på en ting, hva er dine yndlingsinteriørblader?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei og tusen takk ♥

      hm.. jeg leser ikke mange norske, men Maison liker jeg godt. Ellers så kjøper jeg hos Narvesen, som har størst utvalg, Veranda feks.. eller mange engelske.. Min aller største inspirasjon kilde er nok Pinterest.. der finner du ALT. :)

      Hva er dine favoritter?

      Slett
    2. Maison - uten tvil. Jeg elsket Interiørmagasinet før, men synes det har tapt seg veldig og representerer en stil som er helt fjernt fra hvordan jeg ønsker å ha det.
      Vakre Hjem noen ganger, men det er veldig ofte dårlige fotos i bladet. Dårlig utsnitt og dårlig lys.

      Nei det må bli Maison - og utenlandske som Living Etc fra England

      Slett
  3. Så fantastisk!! Helt rått! skjønner godt at hun stortrives, det ville jeg gjort også, ingen tvil!!! Sukk.. gleder meg til flere inspirerende bilder;)) <3 <3

    SvarSlett
  4. Happy bithday to you. Your blog is so lovely. Have a nice day. Andrea

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you.. so sweet.. have a nice day, and hope for you to have a great xmas..

      Slett
  5. Gratulerer så mye med dagen! <3
    For en forandring! Dette ble fantastisk fint! Jeg blir så glad på dine vegne når jeg vet at du får feire jul i dette som ser ut til å ha blitt en herlig hytte! Fargen på veggene til Tomine var utrolig fin. Blir veldig glad om du deler fargekoden :-) Gleder meg til å se flere bilder!
    Klem fra Birgitte

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) så hyggelig. ♥ Jeg gleder meg til å komme hjem til mine søte små, og han på 18 har lovet meg middag i dag :)

      Jeg tror ingen skjønner hvor mye jeg gleder meg til ferie.. nå skal det bli helt fantastisk.. det går liksom på siste rest nå.. og ikke minst så deilig med egen hytte.. den er liten, men så utrolig koselig.. her snakker vi utvasking på ca 30 min.. haha.. passer meg perfekt.

      Riktig god jul, og jeg finner gjerne fargekoden til deg. ♥

      Slett
    2. Tusen takk, og riktig god jul til deg og dine også! Dersom du har tid og anledning er det supert om du sender fargekoden til birgitte@prestegard.no. Vi holder på å pusse opp en gammel hytte, og denne fargen tror jeg hadde passet så bra! Klem fra Birgitte <3

      Slett
  6. Oj,oj,det ble flott, allt blir til#gull# det du tar i. Jeg er imponert over hva dere får til, og det var en kjempesmart løsning.sååå fine farger og lunt. Skulle ønske jeg kunne beise hele hytta våres i den fargen, men mannen sier nei. Lykke til videre med hytta og julestria.

    SvarSlett
  7. Jeg sier bare WOW!!! Lunt og koselig...blir nok mange fine stundet her.

    Grattis med dagen :)

    Sylvi

    SvarSlett
  8. Det der ble verdens fineste prinsesse-hytte-rom!

    Gjennomsagingen og de to sonene gjør at rommet blir quirky (særegent), det er simpelten ett PLUSS for rommet. Skjønner godt at prinsessen nitrives der.
    Synes det er NYDELIG av deg å holde fingrene av fatet og la den lille damen velge farger mm. selv.

    Håper du poster mer om nyehytten, og jeg gleder meg over GLEDEN DERE HAR med hytten!

    Hilsen Britta

    SvarSlett
  9. Så flott, dere er kjempeflinke. Hun har vel arvet noe av mor :) Koselig at du er tilbake på bloggen. Ha en flott jul på hytta.
    Vh Signe

    SvarSlett
  10. Sååå lekkert �� Gleder meg til å se resten! Gratulerer så mye med dagen din i dag! Håper dagen har vært fin og at du har blitt skjemt bort!

    Martine T.

    SvarSlett
  11. Du er bare så utrolig flink til å få det fint rundt deg:). Kjempelekkert:). Jeg og kunne gjerne tenkt meg fargekoden på Tomines hjem, så blir veldig glad om du legger ut den. Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  12. Wow! Det er jo helt fantastisk :)
    Så utrolig flinke dere er!!

    SvarSlett
  13. For et koselig rom. Du har jammen evnen til å få det både lekkert rundt deg, men også lunt og innbydende. Fikk lyst til å bo på jenterommet selv.

    SvarSlett
  14. Superdupert!! Veldig interessert i fargekoden jeg også, ble bare helt rått!!

    SvarSlett
  15. Guuuuuuu så fint ! Hiver meg med de andre her, vil du dele fargekoden så blir jeg kjempe glad ! Forsatt GOD JUL og kos dere i paradiset !

    SvarSlett
  16. Hei! Ser du gjerne deler fargekoden på beisen til veggane, kjempefin farge, kan du legge den ut her i kommentarfeltet eller i eit innlegg, ser det er fleire som spør etter den!

    SvarSlett

♥ Tusen takk for din hilsen ♥